Sophos neutraliseert cyberaanvallen bij bedrijven met nieuwe Rapid Response Service

Eerste hulp bij hackcidenten

Beveiligingsspecialist Sophos lanceert de ‘Rapid Response Service’: een hapklare dienst die bedrijven helpt om snel en doeltreffend te reageren op cyberaanvallen. De eenvoudige implementatie en duidelijke prijsstructuur moet de dienst ook voor kleinere organisaties beschikbaar maken.

Sophos introduceert Sophos Rapid Response. Dat is een dienst die organisaties helpt wanneer ze getroffen worden door een cyberaanval. Klanten van Rapid Response krijgen toegang tot tot een team van incidentresponders en dreigingsanalisten dat 24/7 klaar staat. Wanneer iemand getroffen wordt door een aanval, schiet het team meteen in actie om de hackers uit het netwerk te verwijderen en downtime te beperken. De snelle reactie moet voor minder schade en een verkorte hersteltijd zorgen.

Sophos Rapid Response is nu beschikbaar voor bestaande en nieuwe klanten. De service onderscheid zich volgens Sophos van andere respons- en onderzoeksdiensten op de markt via het prijsmodel. Bedrijven betalen een vast bedrag per maand op basis van het aantal werknemers en servers in hun organisatie. Het responsteam rekent dus geen onvoorspelbare en vaak hoge uurprijs. Sophos maakt zich sterk dat het model geavanceerde incidentrespons-mogelijkheden naar kleinere organisaties brengt die voordien geen toegang hadden tot een dergelijk aanbod.

Verzekering

Rapid Response is een onderdeel van de Sophos Managed Thread Repsonse (MTR). Dat is een wereldwijd team dat de beveiliging van bedrijven vanop afstand beheerd. Net als MTR werkt Rapid Response vanop afstand. In tegenstelling tot alternatieven is er bovendien geen uitgebreide implementatie van hard- of software nodig.

lees ook

Bewustwording is het begin van goede security, daarna komt de technologie

Sophos Rapid Response is vandaag al actief en mitigeerde al enkele grote aanvallen. Zo rapporteerde de specialisten het eerste gebruik van nieuwe Buer-malware gericht op Windowscomputers. Die hardnekkige aanval bij een klant kon Sophos met succes stoppen, terwijl het voor organisaties zonder de nodige knowhow in huis een nachtmerrie kan zijn om hackers zelf succesvol te stoppen en de bedrijfsactiviteiten te hervatten. Het nieuwe aanbod van Sophos in combinatie met de maandelijkse bijdrage leest als een soort van praktische verzekering waarmee bedrijven zich verzekeren van snelle en professionele bijstand, moest het ooit nodig zijn.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home