McAfee lanceert nieuwe cloudgebaseerde SIEM-dienst

McAfee kondigt een nieuwe cloudgebaseerde security and information event management (SIEM)-dienst aan. De nieuwe service biedt onder andere verbeterde onboarding en bijkomstige beveiligingsdiensten. 

McAfee Enterprise Security Manager Cloud, zo zal de nieuwe dienst van McAfee heten. Het product biedt ondersteuning voor detectie, het reageren op incidenten en het jagen naar bedreigingen. Daarnaast biedt de dienst snelle onboarding, automatische updates en constante monitoring van het systeem. Volgens McAfee gaat deze service een stap verder dan traditionele SIEM-diensten.

Meer onderdelen die je in het nieuwe aanbod van McAfee kunt verwachten zijn advanced analytics, zowel realtime als historische analyses en verbeterde ’time to value’. Voor dat laatste biedt McAfee beveiligingspakketten die voorgeprogrammeerde regels bevatten voor het detecteren van bedreigingen. Ook komen de beveiligingspakketten met volledig functionerende dashboards, verslagen, volglijsten en alarmen.

Behouden en verbeteren van beveiligingspositie

“Vandaag de dag lopen SecOps-teams tegen veel verschillende problemen aan. Teams moeten rekening houden met nieuwe ontwikkelingen, zoals digitale transformatie, de convergentie van IT en OT en de plotselinge overgang naar werken op afstand.” Zo vertelt Anand Ramanathan, vice president of enterprise products bij McAfee, in een statement. “ESM Cloud helpt klanten om deze uitdagingen aan te pakken. De dienst maakt het mogelijk voor bedrijven om hun beveiligingspositie te behouden en zelfs verbeteren terwijl ze de overstap maken naar de cloud”, voegt Ramanathan toe.

Gebruikers van de nieuwe service krijgen toegang tot alle nieuwe functies en verbeteringen die McAfee in de toekomst nog gaat uitrollen. De updates worden automatisch geïnstalleerd, waardoor gebruikers er zelf geen omkijken naar hebben. 

De SIEM-dienst van McAfee komt op een goed moment nu er een piek is van cyberaanvallen vanwege de COVID-19 pandemie. In mei bracht McAfee nog een studie uit met de conclusie dat externe aanvallen op cloud accounts piekten met 630%. Deze piek werd veroorzaakt doordat medewerkers verplicht moesten thuiswerken vanwege de lockdown.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home