GDPR beïnvloedt niet de open- en klikratio’s van e-mails

e-mail

In totaal werden 4,2 miljard e-mails en 167.000 campagnes onderzocht, verstuurd door bijna 3.000 bedrijven. Uit een analyse, uitgevoerd door Vision2B, blijkt dat het aantal e-mails dat geopend wordt, gelijk is gebleven.

Kleinere campagnes (500 1.000 mails) waren meer succesvol met een stijging van 10 procent van de Click to Open Rate (COR). Hoe groter de campagnes, hoe lager de gemiddelde open- en klikratio’s. 76 procent van alle mailings werden verstuurd tijdens de kantooruren.

E-mails worden het meest geopend tijdens de middag en om 16u. Het onderzoek noteert dikwijls een piek in de verzending tijdens de ochtend. 8u ’s morgens is veruit het meest populaire verzendmoment van de week. Vooral e-commercebedrijven mikken op die timing. Op zondag worden mails beduidend minder geopend.

Nieuwe technieken

Nieuwe technieken hebben invloed op de verbetering van open- en klikratio’s. Zeker op vlak van mobiel gebruik wordt er veel winst geboekt. Verder helpt het om een gepersonaliseerde onderwerpregel te hebben. Die verhoogt de COR met 10 procent. Campagnes met dynamische content verhogen dan weer met 14 procent. Opvallend: de gepersonaliseerde onderwerpregel wordt maar in 8 procent van de campagnes gebruikt.

Van alle mailings wordt 37 procent mobiel geopend en 63 procent op een desktop. De meest populaire mailing die mobiel wordt geopend, is horeca. E-mailcampagnes buiten de werkuren worden vaker geopend op mobiele telefoons. Op werkdagen worden de meeste mails mobiel geopend in de avonduren tussen 17.00 en 21.00 (48%). In het weekend piekt het aantal geopende mails in de ochtend tussen 06:00 en 08:00 (52%).

Wie zich verder wil verdiepen in het e-mailrapport, kan het volledige verslag hier downloaden en analyseren.

Gerelateerd: Wie ligt nog wakker van de GDPR?

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home