ServiceNow en Citrix slaan de handen ineen om het leven van IT helpdesk teams makkelijker te maken. De Virtual Agent van ServiceNow krijgt een integratie met Citrix ITSM die resets van virtuele applicaties en desktops automatisch oplost.
Dankzij de integratie is het mogelijk om resets binnen enkele minuten automatisch op te lossen. Sinds de opkomst van het thuiswerken komen IT helpdesk teams dergelijke problemen soms wel honderden keren per dag tegen. Volgens ServiceNow behoren resets tot de top vijf van meest voorkomende helpdesk-tickets.
Resets van virtuele applicaties en virtuele desktops kunnen allerlei oorzaken hebben, zoals netwerkfouten, vergeten wachtwoorden of een authenticatiebeleid dat niet goed aansluit. Soms duurt het uren om een reset op te lossen. Hierdoor zitten medewerkers urenlang stil, wat een dooddoener is voor de productiviteit binnen het bedrijf. Met de nieuwe integratie willen ServiceNow en Citrix dit probleem oplossen.
Resets verholpen binnen minuten in plaats van uren
Helpdesk teams werken al veel met virtual agents om IT-tickets op te lossen. Deze chatbots worden aangestuurd door artificiële intelligentie en helpen medewerkers om veel problemen zelf op te lossen. Volgens ServiceNow is dit niet genoeg en zijn helpdesk teams nog altijd veel tijd kwijt aan het handmatig oplossen van reset-problemen.
De nieuwe integratie tussen de Virtual Agent van ServiceNow en de Connector app van Citrix belooft om deze zorg te verhelpen. De integratie maakt gebruik van de IT Service Management and IntegrationHub van ServiceNow, waardoor IT-teams de nodige reset-acties kunnen automatiseren binnen de Citrix Virtual Apps and Desktops-dienst.
Dankzij de integratie van ServiceNow en Citrix kunnen reset-problemen worden opgelost binnen enkele minuten. Werknemers hoeven daarom niet urenlang te wachten tot het probleem is opgelost en kunnen snel weer door met hun werk.
De integratie is vanaf nu beschikbaar binnen ITSM Virtual Agent Conversations. Ook kun je de integratie gebruiken vanuit de Citrix ITSM Connector in de ServiceNow store.