Serif lanceert versie 2 van Affinity creative suite

Affinity V2

In tegenstelling tot grote concurrent Adobe houdt Serif vast aan een éénmalige aankoop.

Software-ontwikkelaar Serif heeft de tweede versie van haar creatieve gamma Affinity uitgebracht. Het goedkopere broertje van Adobe is door een resem upgrades intussen een flinke kerel geworden. En dus profileert Serif met Affinity Version 2 zich nog meer als interessante optie voor elke creatieveling. Naast het vernieuwde gamma in Designer, Photo en Publisher kondigde Serif aan dat die laatste vanaf nu ook een iPad-versie heeft.

Nieuw design en meer functies

Het design van Affinity 2 is veranderd maar het zijn vooral de toepassingen onder de motorkap waar Serif mee wil uitpakken. In Designer 2 krijgen de gebruikers een Vector Warp, waarmee ze een nondestructive warp kunnen toepassen op vectorafbeeldingen en tekst. Daarnaast voegt Serif een Shape Builder toepassing, snijfunctie en meettoepassing toe aan Designer 2. Net als een X-ray beeld waarmee de gebruiker de make-up van het ontwerp kan illustreren.

X-ray view in Designer 2

Binnen Photo 2 heeft Serif het mogelijk gemaakt om de ontwikkelingsinstellingen te wijzigen, zelfs nadat een bestand is aangepast. Daarnaast zijn onder andere compound masking, live mesh warping, en de mogelijkheid om verschillende zichtbaarheid statussen in de lagenstapel op te slaan. Ontwerpen in Photo 2 kunnen in de nieuwe versie worden opgeslagen naar het JPEG XL-bestand.

Publisher 2 geeft de gebruikers een prestatieboost om grote documenten te verwerken. Zo is het mogelijk om verschillende documenten samen te voegen tot één bestand via Books. Die toepassing is weliswaar enkel mogelijk in de desktopversie. Naast Books krijgt Photo 2 een reeks handige toepassingen, al is de grootste nieuwigheid dat er een iPad-versie beschikbaar is. Van Designer en Photo waren al iPad-versies verkrijgbaar.

Samenvoegen van meerdere documenten in Books

Eénmalige aankoop

“We zetten met Affinity V2 een nieuwe standaard door voor het eerst de beste versies in één keer op de markt te brengen”, zegt Ashley Hewson, Manager Director van Serif. “Bij Serif weten we dat we niet voor onszelf werken maar voor de artiesten, foto-editors en alle andere creatieve gebruikers van Affinity-software. We voegden niet alleen voorgestelde functies toe, maar een hele reeks toepassingen zodat ervaren en nieuwe gebruikers er dol op zullen zijn.”

In tegenstelling tot Adobe hoeft de gebruiker voor de software geen abonnementskosten te betalen. Net als in V1 houdt Serif vast aan een éénmalige aankoop van het programma. Voor desktopversies van Designer 2, Photo 2 en Publisher 2 betaal je 69,99 dollar. Het is ook mogelijk om een totaalpakket van de creatieve suite aan te kopen voor 99,99 dollar. De software is te downloaden via de website van Serif.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home