Salesforce breidt Work.com uit

Salesforce voorziet zijn Work.com-platform van nieuwe functionaliteit gericht op welzijn en doorgroeimogelijkheden.

Salesforce integreert drie nieuwe producten in Work.com: Wellbeing, Talent en Employee Service. Daarmee krijgt het platform extra functionaliteit gericht op automatisering, welzijn en doorgroeimogelijkheden. Salesforce lanceerde Work.com aan het begin van de pandemie als platform ter ondersteuning van organisaties en werknemers in een context van telewerk. De oplossing moet bedrijven helpen om de uitdagingen die telewerk met zich meebrengt, beter te navigeren.

Welzijn en talent

Wellbeing zet in op het welzijn van medewerkers. Zij krijgen de kans om op een vertrouwelijke manier via de Employee Workspace aan te geven hoe ze zich voelen. Zo kunnen ze zelf trends waarnemen maar ook managers zijn gebaat met de functie. Zij krijgen geen persoonlijke gegevens te zien, maar wel geanonimiseerde data per team. Zo kunnen ze ingrijpen wanneer teams aangeven teveel stress te hebben.

Talent is bedoeld om vacatures intern op te vullen en werknemers doorgroeimogelijkheden te geven. Werknemers krijgen zicht op nieuwe posities die betrekking hebben op hun interesses, terwijl HR voor die posities snel kan zien of bestaand personeel de juiste ervaring bezit.

Chatbots

Het Employee Service-luik omvat tot slot een allegaartje aan nieuwigheden. Het onboardingproces wordt onder andere vereenvoudigd en personeel krijgt toegang tot een catalogus waarmee ze eenvoudig diensten kunnen aanvragen. Denk aan reparaties voor een laptop of telefoon. Salesforce voorziet ook chatbots aangedreven door AI om als eerste lijn van ondersteuning te dienen.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home