Nieuwe functies in Work.com van Salesforce moeten werk tijdens pandemie vereenvoudigen

Salesforce

Salesforce stopt nieuwe mogelijkheden in zijn Work.com-platform. Het gaat enerzijds om functies die afstandswerk vereenvoudigen, anderzijds om tools die helpen bij een veilige organisatie van fysieke werkplekken.

Salesforce lanceerde eerder dit jaar Work.com: een digitaal platform dat bedrijven vanuit één centrale locatie moet helpen met al hun Covid-19-noden. Vandaag kondigt de CRM-specialist dat platform uit. We kunnen de vernieuwingen onderbrengen in twee categorieën: enerzijds zet Salesforce in op afstandswerk en wil het daar zoveel mogelijk wrijving tussen bedrijf en werknemer wegwerken, anderzijds moet Work.com bedrijven met fysieke locaties zoals winkels de mogelijkheid geven de veiligheid daar beter te organiseren.

Betere en veiligere organisatie

Voor afstandswerk lanceert Salesforce twee nieuwe functies: Employee Workspace en Employee Helpdesk. De Workspace biedt een centrale hub waar medewerkers alle digitale tools vinden die ze nodig hebben om vanop locatie te werken. Denk onder andere aan links naar Google Workspace of HR-systemen. Met de Helpdesk biedt Salesforce dan weer één centrale locatie waar mensen al hun vragen kunnen stellen, of het nu over IT dan wel HR gaat. AI gebaseerd op Einstein stuurt die vragen dan de juiste richting uit.

Om fysieke locaties te ondersteunen introduceert Salesforce drie tools: Queue Management, Broadcast Messaging en Digital Trust Cards. Queue Management is gericht op klanten van fysieke winkels. Zij kunnen zo digitaal een plekje in een aanschuifrij reserveren zonder dat ze massaal voor de deur moeten wachten. Broadcast Messaging geeft bedrijven een middel om snel nieuwe info zoals bijvoorbeeld veranderende openingstijden de communiceren via een berichtendienst zoals Facebook Messenger of WhatsApp. De Digital Trust Cards voorzien tot slot een manier voor lokale werknemers om snel nieuwe informatie aan een grotere website toe te voegen specifiek voor hun locatie. Denk opnieuw aan openingstijden of aangepaste coronamaatregelen.

Prijs en beschikbaarheid

Employee Workspace moet dit jaar nog beschikbaar komen, voor Employee Helpdesk is het wachten op 2021. De hulpmiddelen voor fysieke werkplekken zijn vanaf vandaag per direct beschikbaar. Queue Management zit in Asset Scheduler voor 15 dollar per asset per maand, Broadcast Messaging is afzonderlijk verkrijgbaar aan 100 dollar per gebruiker per maand of 75 dollar als onderdeel van Digital Engagement. De Trust Cards zijn een onderdeel van Service Cloud of Sales Cloud-licenties in de Enterprise-edities of hoger.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home