Motorola lanceert Androidtelefoon voor zakelijke markt met ThinkPhone

Motorola introduceert de ThinkPhone by Motorola: een zakelijk Androidtoestel dat zowel visueel als op het vlak van functionaliteit sterk verwant is met de ThinkPads van Lenovo.

Motorola stelt op CES in Las Vegas de ThinkPhone voor. Of beter: de ThinkPhone by Motorola. Die vermelding is belangrijk, want alles aan het toestel schreeuwt Lenovo. De premium Androidtelefoon ziet er uit als een mobiele ThinkPad, draagt de Think-naam en integreert naadloos met Windows-laptops zoals ThinkPads en ThinkBooks.

Vlaggenschip

Het toestel zelf is exclusief op de zakelijke markt gericht: een unicum in Androidland. Het toestel zal 999 euro inclusief btw kosten en moet eind deze maand al beschikbaar zijn. De smartphone bezit alle specificaties die je mag verwachten van een telefoon in het premiumsegment:

  • Snapdragon 8+ Gen 1
  • 8 GB / 15 GB RAM
  • 128 GB / 256 GB / 512 GB opslag
  • 6,6 inch pOLED-scherm (2.400 x 1.080 – 20:9)
  • IP68-rating
  • 5.000 mAh-batterij met 68 watt-snelladen
  • Draadloos laden (15 watt)
  • Hoofdcamera: 50 MP, f/1.8
  • Breedhoeklens: 13 MP, f/2.2, 120°
  • Selfiecamera: 32 MP, f/2.45
  • Wifi 6, 5G
  • Android 13

Connectiviteit met Windows

Onder de naam Think 2 Think kan het toestel vlot verbinden met Windows-laptops, ook als die niet van Lenovo zijn. De telefoon heeft een extra hardwareknop aan boord om die integratie snel op te zetten. Zo kan je vlot bestanden uitwisselen, apps openen op de computer, telefoongesprekken opnemen of zelfs een VPN activeren.

Op het vlak van security voorziet Motorola hardwarematige bescherming van gevoelige gegevens met daar bovenop enkele softwaretools. De ThinkPhone komt verder met vier jaar aan updates waaronder drie Android-updates. Motorola geeft aan dat de ThinkPhone binnen de organisatie de hoogste prioriteit heeft voor de snelle uitrol van beveiligingsupdates.

lees ook

Na ThinkBook en ThinkPad ook ThinkPhone: telefoon met zakelijk DNA

De ThinkPhone is de eerste Androidtelefoon met zo’n duidelijke focus op de zakelijke markt. De tandem Motorola en moederbedrijf Lenovo heeft als potentieel om voor het eerst echt zakelijke smartphones te lanceren, naar analogie met het verschil tussen zakelijke laptops en consumententoestellen. Dat vonden we de moeite om iets dieper te analyseren in dit stuk.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home