Hoe pakt jouw bedrijf thuiswerk aan tijdens de coronacrisis?

Thuiswerk kat

Sinds midden maart is telewerk de norm in ons land. Op enkele dagen tijd moesten bedrijven zich in de mate van het mogelijke omvormen tot volledig digitale organisaties. Techzine hoort graag van jou hoe vlot die transitie is gegaan.

Thuiswerk is geen grote onbekende meer. Zeker grotere bedrijven waar veel werk achter de pc gebeurt, hebben al geruime tijd één of andere thuiswerkpolicy. Voor kmo’s is dat veel minder het geval, en vrijwel geen enkele organisatie is erop voorzien om het hele personeelsbestand thuis te zetten. De maatregelen ter inperking van de coronapandemie in ons land hebben dan ook een grote impact op ieders werksituatie. Wij zijn heel benieuwd naar jouw situatie. Kan je thuiswerken? Was er voldoende materiaal voorhanden? En vooral: welke plaats denk je dat thuiswerk na deze crisis zal krijgen?

Lees ook: Desktop in een Ikea-zak: Hoe bedrijven in België met het plotse thuiswerk omgaan

Zelf voelden we al een tiental grotere ondernemingen in ons land aan de tand, voornamelijk met een focus op technologie, HR en consultancy. Daaruit bleek het nut van een goed business continuity-plan. Verder viel het op dat niet alleen het technische aspect een rol speelt wanneer thuiswerk de norm wordt: ook teambuilding blijft belangrijk en daar vonden verschillende ondernemingen virtuele oplossingen voor. Denk maar aan videoyoga of een digitale afterwork.

Voor deze korte bevraging zijn we meer geïnteresseerd in de praktische kant van het verhaal. De enquête telt een handvol vraagjes en neemt maximaal twee minuten van je tijd in beslag.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home