NTT zet voluit in op fanbeleving tijdens Tour de France Femmes

wielrennen vrouwen

NTT is al 8 jaar de officiële technologiepartner van de Tour. Ook dit jaar wordt er hard werk gemaakt van de ‘fan experience’, met bijzondere aandacht voor de Tour de France voor vrouwen.

De Tour de France Femmes avec Zwift, zoals de wedstrijd officieel heet, begint op de Champs-Elysées op 24 juli 2022, tegelijk ook de slotdag van de mannenrace. Deze allereerste vrouweneditie eindigt op 31 juli 2022 op La Super Planche des Belles Filles. In totaal nemen 24 ploegen van 6 renners deel.

“NTT zet uiteraard voor de Tour de France Femmes dezelfde technologie in als bij de heren: real time tracking van de renners, voorspellende modellen als ondersteuning van de Tour de France en datagestuurde storytelling op sociale media en tv. Via profielen van renners, teams én de nieuwe koersradio, leren fans ook het professionele vrouwenpeloton beter kennen. “

Alles voor de fans

NTT en organisator A.S.O bieden fans zowel thuis als langs het parcours een intensere ervaring met drie nieuwigheden.

Allereerst is er de Digital Human, een interactieve kiosk met een AI-gegenereerde, realistische menselijke avatar die relevante informatie over de koers en de nabije toeristische trekpleisters geeft.

Daarnaast werd de 3D digital twin verbeterd. Vorig jaar creëerde NTT een ‘digitale tweeling’ van het evenement. Toen zagen medewerkers van de Tour in real time wat er zich afspeelde op het parcours en waar het nodig was om bij te sturen om het vlotte verloop van de wedstrijd te garanderen. Dit jaar is het systeem nog beter geconnecteerd, wat toelaat om supersnel geïnformeerde beslissingen te nemen in deze uiterst complexe en dynamische omgeving. 

Tot slot werkt NTT samen met Strava voor live storytelling.Zo brengt @letourdata nu realtime vergelijkingen tussen amateurs, profs en de bergkoning op de sociale media en tijdens de Tour-uitzendingen. 

Mijlpaal voor het vrouwenwielrennen

“Het vrouwenwielrennen zit in de lift. Dat werd duidelijk met de editie 2020 van La Course, een eendagsrace van A.S.O. voor vrouwen die ruim 30 miljoen tv-kijkers trok.

“We zijn ontzettend trots dat we een rol spelen in deze historische mijlpaal voor het vrouwenwielrennen. Als het gaat om gelijkheid in de wielersport is er nog veel werk aan de winkel. Dankzij onze technologie kunnen we de koers naar meer fans dan ooit tevoren brengen”, aldus Michele McGuire, Vice President Managed Services Delivery Europa bij NTT. 

NTT ondersteunt A.S.O. nu bij 4 events in het vrouwenwielrennen: deze Tour de France, Parijs-Roubaix, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home