ServiceNow voegt no-code mogelijkheden toe

ServiceNow brengt een aantal nieuwe no-code tools toe om bedrijven te helpen applicaties te bouwen zonder dat ze daar ontwikkelaarservaring voor nodig hebben. Dankzij de pandemie is het gebruik van no-code in een stroomversnelling gekomen. Met zijn nieuwe functies speelt ServiceNow in op de groeiende vraag vraag. 

Met no-code wordt applicatieontwikkeling een stuk sneller en eenvoudiger. De technologie maakt het mogelijk om zelfs zonder kennis van softwareontwikkeling eenvoudige applicaties te bouwen. Medewerkers kunnen zo zelf de applicaties bouwen waar ze behoefte aan hebben, zonder dat daar een heel team aan ontwikkelaars voor nodig is. 

Volgens Dave Wright, chief innovation officer bij ServiceNow heeft COVID ervoor gezorgd dat teams meer verdeeld werken. Hierdoor ontstond het idee om het bouwen van software in de handen van elke medewerker te leggen. 

“Omdat mensen niet dezelfde supportnetwerken hebben en verdeeld zijn, moet je in staat zijn om software te bouwen waarbij je uitgaat van de consument. Als je dat in orde krijgt, kun je zorgen dat mensen het systeem gaan gebruiken. En als mensen het systeem gaan gebruiken, krijg je meer productiviteit en betrokkenheid van medewerkers”, legt Wright uit. 

Twee nieuwe no-code tools

Tot nu toe heeft het ServiceNow zich vooral gericht op drie gebieden: klantenservice, IT en HR. Met de nieuwe Creator Workflows wil ServiceNow zich op een nieuwe gebied focussen en medewerkers helpen om workflows te bouwen die aansluiten op hun behoeften. 

Binnen Creator Workflows voegt ServiceNow een aantal nieuwe tools toe: AppEngine Studio en AppEngine Templates. Met deze tools kunnen medewerkers van elke afdeling de no-code workflows bouwen die ze nodig hebben. 

AppEngine Studio is de voornaamste ontwikkelomgeving. Gebruikers kunnen de verschillende onderdelen verslepen en neerzetten op een manier die voor hen logisch is. Dankzij de AppEngine Templates wordt het bouwen van een no-code applicatie nog een stapje makkelijker. ServiceNow biedt templates voor een aantal veelvoorkomende taken. 

Meer nieuwe technologie in laatste ServiceNow uitgave

Voor de nieuwe lancering maakt ServiceNow gebruikt van een aantal recente aankopen: Loom Systems en Attivio. 

De technologie van Attivio is aangepast naar een zoekfunctie binnen het hele platform, genaamt AI Search. “Het houdt in dat we de resultaten die je krijgt bij een zoekopdracht kunnen personaliseren, zodat het relevanter voor je is. Het is gericht op het geven van de context die je nodig hebt om te zorgen dat je bruikbare informatie krijgt.” 

De aankoop van Loom Systems gaf ServiceNow een AIOps component en de mogelijkheid om dat AI toe te passen over het hele platform. Volgens Gab Menachem, de voormalige CEO van Loom ging de overstap naar ServiceNow vloeiend. “Het was erg gemakkelijk om over te stappen naar een groot bedrijf en het maakte al onze klanten veel blijer”, aldus Menachem.

De nieuwe functies binnen het platform van ServiceNow zijn vanaf nu te gebruiken.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home