Microsofts Wunderlist-acquisitie wordt steeds ingewikkelder

Microsofts acquisitie van Wunderlist wordt steeds ingewikkelder. Na het lanceren van een eigen To-Do app lijken de beloftes die werden gemaakt aan Wunderlist erg lang te duren voor deze worden nagekomen. Wunderlist-oprichter Christian Reber vertelde op Twitter hoe het precies zit.

De acquisitie van Wunderlist stamt van bijna drie jaar geleden. De belofte aan de to-do-app was dat deze het bedrijf zou helpen om de productiviteit voor een mobile first, cloud-first-wereld opnieuw uit te vinden. Op dat moment trad Wunderlist oprichter en CEO Christian Reber toe tot Microsoft om de leiding te blijven nemen over het ontwikkelen van de app.

In plaats daarvan lanceerde Microsoft zijn eigen To-Do-app waarmee het vorig jaar Wunderlist verving. Microsoft kondigde bij de lancering hiervan aan dat Wunderlist pas zou verdwijnen als de nieuwe dienst, To-Do, net zo goed was als het bestaande Wunderlist en alles vlekkeloos werkte. Zolang dat niet het geval zou Wunderlist gewoon naast de nieuwe dienst bestaan. De beste functies van Wunderlist zouden geïntegreerd gaan worden in To-Do. Dat is nog niet echt gebeurd, aldus een bericht op Theverge.com.

Wunderlist-oprichter Christian Reber verliet Microsoft in september enkele maanden nadat de nieuwe app werd gelanceerd en hij deelde nu met Twitter waarom de To Do-app van Microsoft er zo lang over doet om Wunderlist erin te integreren. “Er waren technische problemen met de overdracht,” legt Reber uit. “Wunderlists API werkt op Amazon Web Services en moet vervolgens worden geporteerd naar Azure. Maar dat was extreem tijdrovend, dus alles moest worden herschreven.” Reber gaf aan het To-Do team succes te wensen maar dat het voor hem geen prettige ervaring was.

Het is duidelijk dat Microsofts overname van Wunderlist en de integratie ervan in het bedrijf niet verloopt zoals vooraf gepland was. De complicaties van Wunderlist lijken op de problemen van Microsoft bij het reviseren van de backend-infrastructuur van Skype. Microsoft gebruikt al jaren een eigen Messenger-backend voor Skype-services, maar het was een moeilijke overgang.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home