ServiceNow slokt Belgische start-up Sweagle op

ServiceNow

Het Belgische Sweagle, een start-up gespecialiseerd in configuratiemanagement, wordt overgenomen door het Amerikaanse softwarebedrijf ServiceNow, dat zich bezighoudt met het automatiseren van workflows in organisaties.

Beide bedrijven maken het nieuws bekend via een blogpost. De transactie breidt de DevOps- en IT Operations Management (ITOM)-mogelijkheden van ServiceNow uit met de tools van Sweagle, waardoor klanten potentiële misconfiguraties sneller kunnen opsporen en voorkomen met behulp van machien learning, om zo productiestoringen te vermijden.

Daarnaast verwelkomt ServiceNow ook het talent en de expertise van Sweagle. “Beide oprichters zijn pioniers op het gebied van configuratiedatabeheer en we zijn vereerd dat dit talent ons team komt versterken, terwijl we klanten blijven helpen concurreren en winnen in een digitale economie”, vertelt RJ Jainendra, vice-president en algemeen directeur van DevOps en IT Business Management bij ServiceNow.

Volgens ServiceNow kan een enkele enterprise-applicatie tot wel 50.000 verschillende configuratie-elementen bevatten. Configuratieproblemen kunnen niet alleen voor storingen zorgen, maar ook voor beveiligingsproblemen en andere risico’s. Sweagle heeft een platform ontwikkeld op basis van machine learning om al die verschillende elementen beter te managen, en het beheer te automatiseren.

Het is al de derde acquisitie voor ServiceNow dit jaar, en alle drie hebben ze expertise op vlak van AI en machine learning gemeenschappelijk. De overname van Sweagle werd voorafgegaan door die van Loom Systems en Passage AI in januari van dit jaar. Deze nieuwste deal wordt naar verwachting in het derde kwartaal van dit jaar afgerond.

Lees ook: Niemand weet wat ServiceNow doet en wat je ermee kan

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home