Schneider Electric helpt bedrijven duurzamer te worden met AI-ondersteuning

schneider electric

Schneider Electric kondigt een nieuwe service aan waarbij klanten door AI-ondersteund advies toegang krijgen tot een volgende generatie digitale tools. Met deze dienst wil Schneider Electric klanten helpen bij het halen van hun duurzaamheidsdoelstellingen. 

Op dit moment krijgen nog veel bedrijven te maken met data-uitdagingen die hun aanpak op het gebied van duurzaamheid in de weg zitten. Bedrijven worstelen met inconsistent, onveilig, overvloedig of slecht gebruik van data om het verbruik en de kosten van hulpbronnen te monitoren. Artificiële intelligentie biedt bedrijven een oplossing om meer waarde te halen uit de data die ze produceren. Dankzij AI kunnen organisaties nauwkeurige analyses uitvoeren als basis voor hun energie- en duurzaamheidsstrategie. 

Met machine learning en datawetenschap helpt Schneider Electric klanten met verbeteringen op het gebied van energieopwekking en het beheren van hulpbronnen. Dankzij de technologie profiteren klanten van verbeterde voorspellende mogelijkheden en verbeterde inzichten. Klanten krijgen aanbevelingen van Schneider Electric, maar kunnen op basis van de inzichten ook zelf conclusies trekken. Klanten krijgen onder meer inzichten in mogelijkheden om kosten te verlagen, risico’s te beheersen, kansen te benutten en weerbaarder te worden.

“Een mind-plus-machine-benadering heeft zich al bewezen voor toepassingen in financieel advies en traditionele bedrijfsadvisering. We hebben ontdekt dat collaboratieve intelligentie die ontstaat door de nieuwste technologie in samenwerking met onze sterke adviseurs, onze klanten helpt een op duurzaamheid gebaseerd concurrentievoordeel te creëren”, aldus Steve Wilhite, Senior Vice President van Schneider Electric. 

Mogelijkheden van de AI-ondersteunde service

Met zijn nieuwe service wil Schneider Electric klanten in verschillende branches helpen. De AI-technologie wordt ook gebruikt om bestaande aanbiedingen uit te breiden, zoals de EcoStruxure Resource Advisor-oplossing van het bedrijf. Mogelijkheden zijn onder meer:

  • Meer op maat gemaakte gegevens gecombineerd met meer snellere en unieke aanbevelingen
  • Nieuwe verbetering voor het beheer van gedistribueerde energiebronnen, grondstoffen en aangesloten apparaten
  • Verbeterde gegevensverzamelingsprocessen, waaronder Robotic Process Automation, waarmee bedrijven sneller en grondiger fouten kunnen opsporen en nieuwe besparingsmogelijkheden detecteren
  • Betere realtime flexibiliteit en betrouwbaarheid van energieportefeuilles
  • Speciaal voor mobiel geoptimaliseerde weergaven voor altijd beschikbare toegang tot informatie

Met het nieuwe aanbod wil Schneider Electric de vraag naar energie, hulpbronnenefficiëntie en inkoop aanpakken. In deze tijd van klimaatnood helpt het AI-ondersteund advies klanten naar snellere, innovatievere en duurzamere oplossingen.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home