Google Workspace-abonnees mogen zich op de wachtlijst zetten voor Bard

google bard

Google stelt Bard ter beschikking aan klanten met een betaald Workspace-abonnement. Ze moeten wel net zoals iedereen aanschuiven in de rij.

Google heeft een verrassing voor zijn betalende Workspace-klanten. Als beloning voor hun loyaliteit mogen ze voor zichzelf een plekje reserveren op de wachtlijst voor Bard, als de AI-bot al beschikbaar is in hun land tenminste. Via de accountinstellingen kunnen admins hun organisatie op de lijst zetten. Kijk op Apps > Aanvullende Google-services > Vroege toegang of dit voor jouw account ook al het geval is.

Wachten op je beurt

De vroege toegang aanzetten betekent nog niet dat je onmiddellijk met Bard aan de slag kan. Google moet je aanvraag eerst nog willen goedkeuren. Sinds maart is de wachtlijst geopend, naast betalende Workspace-klanten kan in feite iedereen met een Gmail-account een poging wagen. Het is niet omdat je betaalt voor je abonnement, dan je voorrang krijgt. Bard is nog steeds maar voor een beperkt publiek beschikbaar en als Belgische of Nederlandse Workspace-abonnee maak je nu nog maar weinig kans.

Om je er even aan te herinneren wie of wat Bard is, Google lanceerde de AI-bot begin februari om de concurrentie aan te gaan met ChatGPT. De onverwachte populariteit van de chatbot van OpenAI en de samenwerking met Microsoft bezorgde Google angstzweet en dus moest er zo snel mogelijk een alternatief uit de grond gestampt worden. Die haast en spoed resulteerde in een voor Google ongezien rommelige lancering die Bard meteen het momentum kostte.

lees ook

Paniekvoetbal bij Google: nieuwe AI-zoekmachine zit in de pijplijn

Desondanks geeft Google het niet op met Bard en wil het met mondjesmaat de AI-tool aanbieden in het ecosysteem, zij het niet per se altijd onder die merknaam. Google wil Bard onder meer inzetten in de Berichten-app voor Android om je te helpen met het schrijven van berichten. Ook de Google Workspace-applicaties mogen zich aan een vleugje generatieve AI verwachten.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home