Microsoft voegt nieuwe Tasks-app toe aan Teams

Microsoft Tasks in Teams

Microsoft vervangt de Planner-app in Teams voor een verbeterde ervaring onder de naam Tasks. De nieuwe takenapp wordt vanaf nu naar gebruikers uitgerold.

Microsoft kondigde de komst van Tasks al in april van dit jaar aan, maar start nu pas met de uitrol. De nieuwe app brengt zowel eigen als toegewezen taken in kaart binnen de Teams-omgeving, en consolideert taken van Microsoft To Do, Teams-kanalen, Planner en Outlook.

De uitrol verloopt geleidelijk en begint op de desktop. Pas wanneer alle desktopgebruikers toegang hebben gekregen, wat naar verwachting in de loop van september zal zijn, wordt Tasks ook beschikbaar gemaakt via de mobiele apps.

Tasks kan je taken onder meer sorteren op basis van of ze aan je zijn toegewezen door anderen, de prioriteit, of de start- of vervaldatum. De app biedt verschillende weergaven, waaronder lijsten, borden, grafieken of schema’s.

Taken voor firstline personeel

Specifiek via Teams kan een hoofdkantoor taaklijstjes naar relevante locaties sturen, zoals bijvoorbeeld specifieke winkelfilialen. De voortgang kan vervolgens worden opgevolgd via automatische realtime rapporten.

Managers krijgen zo de tools om eenvoudig activiteiten binnen hun winkels te sturen, terwijl zogenaamd firstline personeel een eenvoudige lijst met prioriteiten beschikbaar heeft via hun mobiele apparaat.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home