Atlassian lanceert nieuwe AI-assistent Rovo 

Atlassian - Rovo

Rovo, de nieuwe AI-assistent van Atlassian, helpt bedrijven informatie te vinden en fungeert als virtuele teamgenoot. 

Atlassian ontwikkelde een nieuwe AI-assistent dat op basis van gegevens uit interne tools actiegerichte hulp kan bieden. Rovo fungeert bovendien als virtuele teamgenoot die in staat is om informatie op te halen en binnen specifieke projecten hulp kan bieden of vragen beantwoorden. Verder is het mogelijk om zelf een Rovo Agent te bouwen die specifiek is afgestemd, of er één te kiezen via de Atlassian Marketplace. Rovo wordt mogelijk gemaakt door Atlassian Intelligence, dat het bedrijf vorig jaar lanceerde. 

Mee met de context

Rovo wordt aangedreven door Atlassian Intelligence en is mee met de hele context van de organisatie van een bedrijf, van projecten tot nieuwe teamgenoten en doelen. Hierdoor kan Rovo zich goed inleven in de projecten en een dieper begrip bieden bij wat een werknemer allemaal tegenkomt, wat van Rovo een waardevolle teamgenoot maakt. 

lees ook

Atlassian brengt Jira Software en Jira Work Management samen 

Rovo kan binnen de zoekfunctie heel wat informatie ophalen met informatiekaarten die extra info geven over projecten. Daarnaast is Rovo ook bereikbaar op locaties waar werknemers werken, zoals in documenten waar Rovo bijvoorbeeld een verklarende lijst van vakjargon kan meedelen. Verder is er ook een gesprekmogelijkheid waarbij de AI-tool vragen kan beantwoorden binnen een bepaalde context, bijvoorbeeld rond een taak.  

Virtuele teamgenoot

De virtuele helpers, ofwel Rovo Agents, zijn uniek opgeleide teamleden die specifieke taken op zich nemen en helpen om actie te ondernemen. Ze zijn in staat om grote hoeveelheden bedrijfsgegevens te synthetiseren, complexe taken op te splitsen, te leren tijdens het ondernemen van actie en samen te werken met hun menselijke teamgenoten. Kortom, ze helpen teamgenoten sneller tot aan de finishlijn. 

Teams kunnen zelf een Rovo Agent bouwen of een kant-en-klare gespecialiseerde agent uit de Atlassian Marketplace gebruiken. Enkele voorbeelden zijn agents voor workflowbeheer, kennisbeheer, teamcultuur of voor onderhoud.  

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home