Adobe toont Master Plan: een slimme AI-gestuurde marketingplanner

Adobe heeft tijdens de Adobe Summit Master Plan onthuld. Dit is een door AI ondersteunde marketingplanner, aangedreven door Sensei. De planner bevat verschillende functies zoals het analyseren van historische prestatiegegevens.

Een van de vele hoogtepunten op Adobe Summit elk jaar vormt het Sneaks-segment, waar het bedrijf projecten laat zien die een voorproefje geven op waar de technologie nu naartoe gaat. Adobe onthulde tijdens de Adobe Summit deze week de nieuwste Sneaks waaronder Masterplan. Dit is een door AI ondersteunde marketingplanner.

Dus wat doet Adobe Master Plan? Deze helpt volgens Venturebeat.com bij het automatiseren van het traditionele proces van het plannen en implementeren van marketingcampagnes. Master Plan lost hierbij een realistisch probleem op dat marketeers elke dag tegenkomen namelijk hoe een succesvolle marketingcampagne te plannen, welke creatieve middelen te gebruiken, hoe ze het best kunnen worden gebruikt en welke marketingkanalen er gebruikt zouden moeten worden.

Aangedreven door Sensei, de AI-oplossing van Adobe, heeft Adobe Master Plan uiteenlopende functies. De planner kan historische prestatiegegevens analyseren en toewijzen aan KPI’s en successtatistieken. Master Plan kan bijvoorbeeld voorstellen om een tiener in plaats van een babyboomer in advertenties voor een nieuwe productlijn op te nemen. Inhoudsaanbevelingen maken gebruik van metadata verdeeld over teams en kanalen. Het reageert ook automatisch op wijzigingen.

AI is een groot thema tijdens het Adobe Summit-evenement van dit jaar. Hoewel er altijd een essentie van futurisme zal zijn rond het gebruik van AI in marketingtechnologie en klantbelevingsbeheer, zijn de meeste oplossingen die worden getoond echt, tastbaar, en nu beschikbaar om te gebruiken.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home