Google werkt aan Gmail facelift zonder verregaande ingrepen

google gmail

Google laat voorlopig nog niet in zijn kaarten kijken, maar binnenkort krijgt de app op iOS en Android een facelift. Of de webversie van Gmail ook op de schop gaat, is voorlopig onduidelijk. Google benadrukt wel dat de bestaande lay-out niet grondig zal evolueren omdat mensen ‘niet graag een nieuwe tool willen leren.’

Vorige maand rolde Google al een grondig vernieuwde Gmail-app uit naar G Suite-gebruikers om naast mails ook chatberichten, digitale vergaderruimtes en Google Meet in één app te combineren. De gratis Gmail-versie kreeg enkel een ‘Vergaderen’-knop waar je een Google Meet-sessie kan starten of een code kan invullen om deel te nemen.

Nu laat Google aan 9To5Google weten dat de algemene lay-out van de Gmail-app op de schop gaat. Vandaag toont de zoekgigant enkel een technische schets van het nieuwe logo. Opvallend is dat de alom bekende enveloppe achteraan de letter M verdwenen is.

Reken niet op Google Inbox

Het nieuwe design volgt de trend die Google de afgelopen jaren heeft gestart. Elke Google-app draagt voortaan een eenvoudig logo waarin de Google-kleuren worden verwerkt. Google Maps was de meest recente die op de schop ging eerder dit jaar met een simpele pin in plaats van de bekende kaart die de app eerder sierde.

google icoontjes

Wie droomt van een Google Inbox-comeback gaan we meer dan waarschijnlijk moeten teleurstellen. Google benadrukt in het bericht dat mensen niet graag een nieuwe tool leren gebruiken. Gmail blijft een mail-app volgens de zoekgigant. In 2018 gebruikten meer dan 1,5 miljard gebruikers actief hun Gmail-account. Dat zijn er teveel om ineens iets radicaal nieuw te proberen.

Tip: Google lanceert Gmail-app met Chat, Rooms en Meet voor G Suite-klanten

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home