Oracle voegt AI-agents toe aan Fusion Cloud Sales

Oracle breidt Fusion Cloud Sales uit met nieuwe AI-agents en generatieve AI-functies die verkoopteams moeten helpen klantcommunicatie te verbeteren en efficiënter te werken.

Oracle breidt Oracle Fusion Cloud Sales uit met nieuwe AI-agents en generatieve AI-functies. Deze tools moeten verkoopteams helpen om efficiënter te werken en klantcommunicatie te verbeteren. Sinds de start van de AI-hype zet Oracle net als veel andere technologiereuzen sterk in op de integratie van AI in het portfolio.

Nieuwe AI-functies

De AI-agents zijn onderdeel van Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) en zijn per direct beschikbaar. Ze gebruiken gekoppelde gegevens uit finance- en supply chain-systemen om verkoopteams te ondersteunen bij gepersonaliseerde klantinteracties.

De nieuwe AI-functionaliteiten omvatten:

  • Agent voor klantcommunicatie: genereert automatische e-mails die aangepast kunnen worden op toon en call-to-action. Dit helpt verkopers om efficiënter met klanten te communiceren.
  • Agent voor klantrecords: houdt accountinformatie actueel door gespreksnotities te ordenen en automatisch in het systeem op te slaan. Hierdoor kunnen verkoopteams beter samenwerken.
  • Assistent voor klantinformatie: biedt een samenvatting van accountgegevens, inclusief recente activiteit, klantensentiment en contractstatus.
  • Meertalige ondersteuning: stelt verkoopteams in staat om gesprekken met klanten automatisch te vertalen en zo makkelijker internationaal te communiceren.

Oracle Cloud CX is onderdeel van Oracle Fusion Cloud Applications Suite en omvat verschillende geïntegreerde applicaties voor marketing, sales en klantenservice. De AI-functies in deze suite nemen volgens Oracle de rol van assistent en adviseur op. Ze analyseren gegevens uit verbonden systemen en ondersteunen verkoopteams bij hun werk.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.