Oracle introduceert Oracle ME, een platform dat het welzijn en de betrokkenheid van werknemers beweert te verhogen.
Oracle ME heeft zijn ontstaansgeschiedenis duidelijk uit het Oracle Human Capital Management-pakket. Het grootste deel van beide pakketten komt overeen, maar Oracle ME staat niet als los product, volgens Yvette Cameron, senior vicepresident van de globale HCM-productstrategie bij Oracle.
Twee nieuwe onderdelen
Oracle ME bevat twee nieuwe modules, Touchpoints en HCM Communicate. De eerste tool geeft extra handvaten aan managers om het welzijn van werknemers uit het eigen team te monitoren.
Het nieuwe platform is opgezet om werkplekrelaties te verbeteren. Communicatie is daar een belangrijke bouwsteen van en Touchpoints kunnen werknemers continue feedback geven aan hun managers in de vorm van polls en surveys.
De resultaten van de bevragingen giet de tool automatisch in concrete opvolgingsacties. Feedback geven of een gesprek aangaan, zijn daar voorbeelden van.
De tweede module biedt dan weer ondersteuning aan het HR-team. Met HCM Communicate kan het team communicatie creëren die specifieke profielen aanspreekt. De communicatie kan opgebouwd worden rond bijvoorbeeld het aantal jaren dat de persoon in dienst is of niet-werkgebonden zaken zoals locatie.
Overige onderdelen
Overige onderdelen van het nieuwe platform zijn Oracle Journeys, Oracle Connections, Oracle HR Help Desk en Oracle Digital Assistant. Deze onderdelen zijn niet nieuw.
Oracle ME werkt ook samen met systemen van derde partijen door het open karakter van het platform. Het platform is toegankelijk via meerdere kanalen, Oracle noemt SMS, e-mail, internetbrowsers, samenwerkingstools en videoconferenties.