Weet je niet wat Microsoft Copilot kan betekenen voor jouw organisatie? Kyndryl gaat bedrijven helpen zoeken naar de juiste toepassingen voor de AI-assistent.
Microsoft Copilot bestaat inmiddels al een jaar, maar het ene bedrijf doet er veel meer mee dan het andere. Om bedrijven die de meerwaarde van Copilot nog niet ontdekt hebben, lanceert Kyndryl een gloednieuwe GenAI for the Workspace-dienst. Deze ‘hulplijn’ voor Microsoft Copilot moet bedrijven op weg helpen om AI efficiënter in te zetten.
Kyndryl deed in samenwerking met Microsoft een onderzoek om mensen te overtuigen van Copilot. Zeven op tien werknemers die er al gebruik van maken, rapporteren productiever te zijn, met tot tien uur tijdswinst per maand. Een gelijkaardig percentage ziet ook de kwaliteit van zijn of haar werk vooruit gaan. Gezien het commerciële belang, kan je hier niet echt spreken van een volledig onafhankelijk onderzoek.
lees ook
Microsoft Copilot: een hulp of een last?
Eerste hulp bij Copilot
Kyndryl zal onder andere workshops organiseren om te leren werken met Copilot en de AI-vaardigheden te stimuleren. Consultants van Kyndryl komen ook bij je over de vloer om gebruikstoepassingen en processen te identificeren waarbij Copilot van dienst kan zijn. Kyndryl helpt je vervolgens met Copilot-extensies te optimaliseren om er het beste resultaat uit te halen.
Veel bedrijven kunnen wel een handje hulp gebruiken bij de implementatie van Copilot. Microsoft integreert de AI-assistent dieper en dieper in zijn applicaties en voegt voortdurend nieuwe functies toe, maar gebruikers weten niet altijd wat ze ermee moeten. Klachten over de prestaties van Copilot zijn ook niet uitzonderlijk.
Salesforce CEO Marc Benioff stak tijdens de voorbije Dreamforce-conferentie zelfs publiekelijk de draak met Microsoft Copilot. Hij vergelijkt Copilot met Clippy. Voor de jongere lezers: Clippy is een voormalige AI-tool uit de jaren 2000 die je in Word en andere Office-apps voortdurend lastigviel met ongevraagd advies. Niemand die Clippy ooit gebruikte, zou de tool als artificiële ‘intelligentie’ durven omschrijven.
lees ook
Geen Clippy, wel Sophie: AI volgens Salesforce gaat de (Microsoft) Copilot voorbij
Meer dan IBM
Kyndryl bestaat inmiddels drie jaar. Het bedrijf ontstond als een afsplitsing van IBM en in het begin beperkte het bedrijf zich dan ook vooral tot het ondersteunen van IBM-diensten. Inmiddels is Kyndryl volledig uit het moedernest gevlogen en biedt het onder andere ook diensten aan rond technologie van Microsoft, Google, SAP en meer.