IDC: Apple Vision Pro rondt dit jaar niet de kaap van 500.000 verkochte stuks

Volgens IDC verkoopt de Apple Vision Pro niet als zoete broodjes en valt de Amerikaanse verkoop sterk terug. De start van de internationale verkoop zal de cijfers beperkt recht trekken.

Bij de lancering van de Apple Vision Pro in februari in de VS was er heel veel hype. Die hype zorgde voor mooi verkoopcijfers in Q1 en Q2 die net niet de kaap van 100.000 stuks ronden. Voor Q3 zouden die cijfers dramatisch de dieperik in gaan nu de hype voorbij lijkt te zijn.

Niet toevallig besliste Apple om de Vision Pro vanaf 28 juni beschikbaar te stellen in meer landen en regio’s: Australië, Canada, China, Duitsland, Frankrijk, Hongkong, Japan, Singapore en het VK. Volgens IDC heeft Apple die nieuwe markten nodig om de verkoop opnieuw aan te zwengelen.

Bron: Bloomberg, IDC

“Het succes van de Vision Pro zal, ongeacht de prijs, uiteindelijk afhangen van het beschikbare materiaal”, zegt Francisco Jeronimo van IDC aan Bloomberg. “Als Apple het product uitbreidt naar internationale markten, is het cruciaal dat er ook lokaal materiaal beschikbaar komt.”

IDC verwacht dat de Apple Vision Pro dit jaar niet de kaap van 500.000 verkochte toestellen rondt, zelfs met de internationale uitbreiding.

De weinig indrukwekkende start van de mixed reality-bril heeft mogelijk veel te maken met de hoge kostprijs: 3.500 dollar. Naar verluidt werkt Apple aan een goedkopere versie van de bril om de hypetrein op rails te houden. IDC verwacht dat de verkoop van Apples mixed reality-brillen in de tweede helft van 2025 zal verdubbelen met de komst van een budgetvriendelijke optie.

lees ook

Microsoft brengt 365-apps naar Apple Vision Pro, inclusief Copilot

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home