1 op 3 Black Friday-aankopen gebeurde via smartphone

smartphone shopping

Meer dan een derde van de aankopen in de VS tijdens Black Friday zijn met een smartphone gedaan. Consumenten hebben voor ruim 2,1 miljard dollar aan producten gekocht via hun telefoon. Dit blijkt uit onderzoek van Adobe.

De dag na Thanksgiving wordt traditioneel beschouwd als het begin van het seizoen voor kerstaankopen. Veel winkels stunten tijdens Black Friday met prijskortingen om mensen naar de (online) winkels te trekken. Steeds meer shoppen ze ook via hun smartphone. 33,5 procent van de aankopen tijdens Black Friday in de Verenigde Staten gebeurden volgens Adobe mobiel. Vorig jaar was dat nog 29,1 procent.

In totaal werd 2,1 miljard dollar via de smartphone gespendeerd. Black Friday heeft hiermee het record van Cyber Monday 2017 verbroken. Toen werd voor zo’n 1,4 miljard dollar aankopen gedaan met een smartphone. De totale omzet tijdens Black Friday dit jaar bedraagt 6,22 miljard dollar, zeker 23,6 procent meer dan in 2017. Consumenten gaven vooral geld uit aan technische producten, laptops in het bijzonder.

Comfort

Volgens Taylor Schreiner, directeur Adobe Digital Insights bij Adobe, is de toename in mobiel shoppen te danken aan de steeds betere mobiele ervaring van online winkels, zo zegt hij tegen Engadget. Dat smartphoneschermen steeds groter worden, leidt wellicht ook tot een fijnere winkelervaring.

Cyber Monday 2018 is vandaag aan de gang, dus het is afwachten of het nieuwe record van afgelopen vrijdag alweer wordt verbroken.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home