Basware introduceert een nieuwe functie binnen Marketplace die de samenwerking tussen kopers en leveranciers moet vereenvoudigen. Gebruikers kunnen voortaan ook gemakkelijker voorkeursleveranciers kiezen en Mobile Search wordt aan het pakket toegevoegd.
Voor heel wat bedrijven zijn uitgaven buiten een contract een probleem. Wanneer er niet bij voorkeursleveranciers wordt afgenomen, kan dat invloed hebben op besparingen en toekomstige prijsafspraken. Het probleem wordt complexer bij meerdere leveranciers en prijslijstwijzigingen.
Basware Marketplace, onderdeel van Basware Purchase-to-Pay, maakt het voor bedrijven makkelijker om goederen en diensten bij voorkeursleveranciers af te nemen. Kopers kunnen Marketplace gebruiken om in contact te komen met bestaande leveranciers. Zij kunnen eenvoudig al hun producten en diensten op één plek beheren en beschikbaar stellen voor meerdere afnemers. Zo hoef je niet langer meerdere prijslijsten bij te houden.
Mobile search
“Deze update voor Marketplace geeft afnemers meer controle over het catalog management proces“, zegt Dany De Budt, Country Manager bij Basware. “Afnemers kunnen nu namens leveranciers catalogi in het systeem laden. Ze kunnen ook product-specifieke sleutelwoorden van leveranciers aanvullen en relevante inhoudslabels toevoegen. Op deze manier worden gebruikers in staat gesteld gemakkelijker producten en diensten in de catalogus te vinden.”
“We hebben ook mobile search geïntroduceerd als onderdeel van de Marketplace-oplossing”, vervolgt De Budt. “Met deze functie kunnen de inkopers en category managers de zoekervaring van de gebruikers optimaliseren en op het inkoopbeleid van het bedrijf aanpassen. Alle zoekresultaten worden weergegeven op één scherm en gebruikers worden naar de juiste producten en diensten geleid.”